EHBO bij evenementen

Wat kan de EHBO vereniging voor u betekenen?

Als u een evenement organiseert waarbij EHBO aanwezig moet zijn, dan kunt u EHBO ondersteuning aanvragen bij EHBO vereniging Grathem Kelpen-Oler. De EHBO vereniging zorgt er dan voor dat voldoende EHBO'ers aanwezig zijn (altijd minimaal twee) en zorgt ook voor de benodigde verbandmaterialen.

Een EHBO'er mag geen medicijnen verstrekken. Dat betekent dat er geen paracetamol of andere pijnstillers worden verstrekt door de EHBO'ers die de post bemannen.

Een vraag die tijdens sportevenementen wel eens wordt gesteld is of door de EHBO'ers sporttape kan worden aangebracht. Het aanbrengen van sporttape behoort niet tot de vaardigheden van een EHBO'er. Dergelijke verzoeken zullen dan ook niet worden gehonoreerd.

Als onverhoopt iemand naar een huisartsenpost moet worden vervoerd, dan zal iemand uit uw vereniging hiervoor zorg moeten dragen. De EHBO'ers kunnen immers hun post niet verlaten. Hou hier s.v.p. rekening mee tijdens de organisatie van uw evenement!

Wat kost het bemannen van een EHBO post?

De EHBO vereniging vraagt 5 euro per EHBO'er per uur. Uitgangspunt bij dit bedrag is dat u zorgdraagt voor de consumpties (alleen wat te drinken is al voldoende) voor de EHBO'ers die op de post zitten.

Hoe kan ik een EHBO post aanvragen?

U kunt een post aanvragen door een email te sturen naar
posten@ehbo-grathem-kelpen-oler.nl. Vermeld in uw email de volgende gegevens:

• naam vereniging
  • naam contactpersoon binnen uw vereniging
  • telefoonnummer van de contactpersoon
  • emailadres van de contactpersoon
  • naam/omschrijving van het evenement waarbij u EHBO wenst
  • de plek of het adres waar de post gewenst is
  • de datum/data en de tijden waarop EHBO aanwezig moet zijn

Uw aanvraag dient minimaal acht weken vóór het evenement ontvangen te zijn door de EHBO vereniging. Posten waarvan de aanvraag niet tijdig is ingediend, kunnen mogelijk niet worden ingevuld.

We hebben een post aangevraagd, hoe gaat het nu verder?

Uw aanvraag zal allereerst door een email worden bevestigd. Daarna ontvangt u een contract van de EHBO vereniging. U dient dit contract ondertekend terug te sturen naar de EHBO vereniging. Pas als de EHBO vereniging het ondertekende contract ontvangen heeft, is uw aanvraag definitief en verplicht de EHBO vereniging zich de post in te vullen (onvoorziene omstandigheden uitgezonderd).

U heeft nog vragen?

Als u nog vragen of opmerkingen heeft, stuur deze dan naar posten@ehbo-grathem-kelpen-oler.nl. Wij doen ons best om uw vragen te beantwoorden.

U vindt de contactgegevens  hier.